Ruilen & Retourneren

1. IK WIL EEN ARTIKEL RETOUR ZENDEN, HOE DOE IK DAT?
Meld bij ons ([email protected]) dat je een artikel retour wilt sturen.
Je ontvangt vervolgens een email met instructies en het retouradres voor de verzending van het artikel.
Na ontvangst van je zending, stuurt Lamplord je een ontvangstbevestiging via email. Wij ruilen het artikel om voor een andere of we storten het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug (binnen 14 dagen), afhankelijk van jouw specifieke wens

2. WANNEER KAN IK EEN PRODUCT WEL RUILEN OF RETOURNEREN?
Je hebt een zichttermijn van 21 dagen vanaf de verzenddatum, die je op de factuur vindt. Is het artikel toch niet naar je zin, kun je het binnen deze termijn naar ons terugsturen.
Dit terugsturen kan uitsluitend wanneer het artikel:
- Onbeschadigd is.
- Compleet is.
- Niet aan jouw specifieke wensen is aangepast.

Ook aanbiedingsartikelen kun je gewoon binnen de zichttermijn ruilen of retour sturen. Artikelen die niet voldoen aan het bovenstaande blijven jouw eigendom. Stuur je ze toch terug, dan stuurt LampLord deze artikelen weer naar je terug en brengen de gemaakte kosten in rekening. Na het verstrijken van de zichttermijn is de koopovereenkomst een feit.

3. WANNEER KAN IK EEN ARTIKEL NIET RETOURNEREN?
Je kunt een artikel niet ruilen of terugsturen wanneer het:
- Beschadigd is.
- Incompleet is.
- Aan jouw specifieke wensen is aangepast.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan het aanpassen van de hoogte van de lamp.
Snoer minder dan een onaangebroken bos van 100 meter.
Andere aanpassingen aan lampen of onderdelen op maat gemaakt of voor jou besteld.
Wanneer de zichttermijn van 21 dagen verstreken is, kun je het artikel niet meer terugsturen. Wanneer je een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen. Neem in geval van twijfel contact met ons op.

4. IK HEB EEN BESCHADIGD OF INCOMPLEET ARTIKEL ONTVANGEN, WAT NU?
Controleer altijd direct na ontvangst van het artikel of dit:
- Onbeschadigd is.
- Compleet is.
- Het artikel is dat je besteld hebt.

Is dit niet zo, meld dit dan spoedig bij ons!

Is er breukschade ontstaan door het vervoer, doe dan het volgende:
- Maak een foto van de schade,
- Maak een foto van de verpakking,
- Stuur deze foto's en je contact-gegevens naar ons toe via: [email protected]
Wij nemen heel spoedig contact met je op. Ook zullen wij deze schade melden bij de de vervoerder (Post NL of GLS).

5. HET ARTIKEL IS AANGEPAST AAN MIJN SPECIFIEKE WENSEN, KAN IK HET NOG RUILEN OF TERUGSTUREN? 
Indien de hoogte van de lamp is:
Verlengd; met een extra stuk ketting is de lamp langer gemaakt.
Ja, in dit geval kun je de lamp (onbeschadigd, compleet, binnen de zichttermijn) ruilen of retour sturen. Verkort; een stuk ketting van de lamp is verwijderd. Ja, in dit geval kun je de lamp (onbeschadigd, compleet, binnen de zichttermijn) ruilen of retour sturen.
Verkort; een stuk van de stang van de lamp is verwijderd. Nee, in dit geval kun je de lamp niet ruilen of retour sturen.

In geval van alle overige aanpassingen aan een artikel, kun je het niet ruilen of retour sturen (zie onder punt 3). De kosten die wij in rekening hebben gebracht voor het aanpassen van de lamp, krijg je niet teruggestort.

6. HOE SNEL KRIJG IK MIJN GELD WEER TERUG?
Betaald met iDeal, onder Rembours (aan de bezorger) of Contant:
5 werkdagen na de verwerking van je retourzending kun je het geld weer op je rekening verwachten.

Betaald met Creditcard:
2 weken na de verwerking van je retourzending kun je het geld weer op je rekening verwachten.

Heb je een bestelling (gedeeltelijk) met een LampLord Cadeaubon betaald, dan ontvang je dit bedrag ook weer retour in de vorm van een LampLord Cadeaubon.

Verzendkosten voor de retour storten wij terug indien:
1. Je binnen 21 dagen retourneert.
2. Je zelf de verzendkosten heen hebt betaald.